sunnuntai 27. tammikuuta 2008

Blues in the City

Katsoin juuri Sinkkuelämää-sarjan kuudennen tuotantokauden ja minulla on hassu olo. Tuossa tuotantokaudessahan Carrie on Pariisissa ja potee koti-ikävää. Jotenkin tutun ja turvallisen kaipuu tarttui minuunkin, vaikka olenkin jo ollut täällä jonkun aikaa ja ystäväpiiri ym. kuviot ovat vakiintuneet. En niinkään kaipaa Suomea, vaan ystäviäni ja elämäntapaani siellä (ja vähän myös suomalaista suklaata ja ruisleipää). Tosin tähän saattaa tietysti vaikuttaa se, että olen Suomessa aina lomalla, kun taas täällä velvollisuuksien (i.e. opintojen) parissa. Tosin tämä coup de blues saattaa olla seurausta vilkkaasta viikonlopusta, jonka jälkeen olen yhtäkkiä yksin. Perjantaina olin tyttökavereiden kanssa Pariisin yössä ja pääsin kotiin kello kuudelta. Lauantaina heräsinkin sitten yhdeltä iltapäivällä... Aika hyvä tulos mielestäni.

Kaksi kaveriani ovat ottaneet tavoitteekseen tustua joka viikonloppu yhteen Pariisin puistoista ja tänä viikonloppuna oli vuorossa Luxembourgin puisto, jonka vieressä asun. Sain siis kunnian liittyä tähän puistovalloitukseen ja lauantaina kolusimme pari tuntia tätä Kolmesta Muskettisoturistakin tuttua puistoa. En tullut ottaneeksi kuvia, täytynee korjata asia piakoin, kyseessä on meinaan sen verran hieno paikka. Kutsuin itseni kaverilleni lounaalle (kello viideksi...), ja sain samalla tuon kyseisen Sinkkuelämän tuotantokauden lainaksi. Sen parissa menikin sitten lauantaiyö, kun vihdoin päädyin ”lounaalta” kello kahden aikaan aamulla kotiin. Viikonloput onnistuvat aina sekoittamaan päivärytmini täydellisesti! Pääsen nukkumaan kello kolmen ja kuuden välillä ja herään kello yhdentoista ja kahden välillä. Maanantaiaamut ovatkin sitten rattoisia... Toivottavasti tämä kuulostaa jonkun muunkin mielestä tutulta, enkä ole aivan yksin rappiolla!

Luxembourgin puiston puurivit ovat pelottavan suoria!

Mika ja alex, puistokävelyseurani.

Sinkkuelämää on siitä inhottava sarja, että sitä katsoessa haluaa aina lähteä ostoksille! Tai oikeastaan minun ei niinkään tee mieleni lähteä ostoksille, kuin omistaa kaikki maailman ihanat vaatteet. Tosin en ole ihan varma olisivatko luomukset yhtä hyvännäköisiä minun päälläni (koko 38) kuin Carrien päällä (koko 32). Oijjoijoi, mutta katsokaa nyt näitäkin kuudennen tuotantokauden kuvia! Ah! En tiedä missä käyttäisin kaikkia noita ihania mekkoja, mutta väliäkö sillä!

http://www.hbo.com/city/look/

Haluaisin vielä pikaisesti purkaa mieltäni yhdestä yhteiskunntamme syvimmistä ongelmista: miksimiksimiksimiksimiksi kaikkein ihanimmat kengät ovat korollisia? Tai oikeastaan kysymykseni on väärin aseteltu. Miksi korot tekevät kengistä usein niin paljon kivemmat kuin korottomista? Olen pitkä. En mikään ihan tolkuttoman pitkä, mutta pitkä kuitenkin. Korot jalassa olen pidempi. En siis ikinä käytä korollisia kenkiä. On vääryyttä, että on olemassa niin paljon kauniita korollisia kenkiä, katsokaa nyt Sinkkuelämää-tyttöjenkin jalkoja. Tiedän, että on ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että naisen tulee aina käyttää korkoja (terveisiä Riikalle... =), mutta en mielelläni kulje Pariisissa ”171 senttiä+korot”-pitkänä, kun suurin osa väestöstä on puolet siitä. (Kylläkyllä, Pariisissa suurin osa ihmisistä on noin 85-90 senttisiä. Täällä ei olla kovin pitkiä =).

Mutta katsokaa nyt näitäkin sulottaria... Ja kaikki alennettuja www.laredoute.fr :ssä. Pyh.


Vielä lauantaipäivän asu pikaisesti: Ruskeaa ja valkoista. Neule Mangosta (Pariisi), toppi Promodista (Pariisi), farkut Vero Modasta, Converset jostain.Laukku kirpparilta (minulla on tästä isompi –ja kivempi- versio, jonka olen saanut isoäidiltäni, mutta jota yritän vähän varoa), korvikset H&M ja kaulakoru Nizzasta, jostain pikkukaupasta. Pahoitteluni kuvien laadusta, ne on otettu kännykällä. Kamera oli hukassa, mutta löytyi onneksi (kaapistani). Ja saatuani Suomesta hitusen huolestuneen puhelun tämän kuvan johdosta, haluaisin tarkentaa etten ole raskaana, enkä edes kovasti lihonut. Paita vain roikkuu hassusti (yeah, right.)


Ja perjantain, vaikk'ei tästä juurikaan saa selvää (tämäkin on kännykällä otettu kuva): Paita Kookaï, pikee Zara, koru italialainen pikkutori, Farkut Esprit ja ne samat vanhat JonaK:n saappaat Pariisista.

10 kommenttia:

muotiagentti kirjoitti...

Terve taas, voi tuota ihanaa sinkkuelämää Pariisissa. Minäkin muistan kun menin suoraan bileyöstä töihin...

En muuten tiennytkään, että Carrien koko on 32?! Eihän niin pieniä ihmisiä olekaan. Minäkin olen 38 ja oikeasti en tunne vielä olevani mikään mammutti. Tosin olen pieni, jos minä olisin yhtä pitkä kuin sinä niin kulkisin aina korkokengissä ja pää pystyssä. Toista se on meikäläinen, joka on tasan keskikokoinen nainen ja joka käyttää niitä korkoja näyttääkseen joltakin. Vielä jos voisi laittaa piilokorokepohjat...

Onneksi minun ranskalainen avomieheni ei ole kääpiö, niinkuin täällä monet. Itse asiassa tässä ympäristössä VOI tuntea joskus olonsa pitkäksi. Ja siis tyttäreni on jo 13-v minua pitempi. Mieheni on muutenkin suomalaisen näköinen, olisin voinut etsiä vähän eksoottisemman näköisen kun näin kaukaa piti hakea.

Nyt lopetan, muuten tästä tulee elämäntarina.

Anonyymi kirjoitti...

:) Olen niin samaa mieltä noista koroista.Ärsyttää suunnattomasti että kaikki ihkut kengät ovat vähintää 7sentin koron kanssa. Itse olen sinua vielä muutaman sentin pidempikin, enkä haluaisi saada poikaystävälle aivan kääpiö-fiilistä jos korkkarit laittaisin jalkaan..

Tuuli kirjoitti...

muotiagentti: niinhän sitä luulisi, ettei niin pieniä ihmisiä olekaan siis... Luin juuri jutun Jennifer Love Hewittista (tai Jessica, don't know...), joka oli tyytyväinen uusiin muotoihinsa eikä välitä olevansa pyöreä. Tyttö on kokoa 36. Hollywoodissa kun on 0-koko unelma: 32 Suomessa. Jei...yritin äsken surffailla netissä löyttäkseni jonkun virallisen koko-muuntajan, mutta kaikki tuntuvat antavan eri vastauksia. Yhden mukaan US 6=Euro 34, toisen mukaan US 4=Euro 34 ja kolmas sanoo, että US 0=Euro 32... mene ja tiedä. Pieni kuin pieni, anyway.

Hassua miten ikinä kukaan ei ole tyytyväinen, lyhyet haluavat olla pitkiä ja pitkät lyhyitä... Minä olisin mieluiten juuri tuollainen "keskikokoinen" : Voisi käyttää minkälaisia korkoja ja pohjia tahansa!
Oikeasti tuntuu uskomattomalta, että täällä on niin paljon alle 170-senttisiä miehiä! Siis ihan miniatyyrejä!
Nyt ympärilläni on onneksi muutamia jopa PITKIÄ miehiä... tai oikeastaan poikia, sillä minähän olen vielä tyttö ja he ovat samanikäisiä kuin minä=)

Ja kerro ihmeessä mitä päähän pälkähtää! Elämäntarinat ovat kivoja!

jessica: aivan! kaikista kengistä pitäisi tehdä korkeakorolliset versiot sekä minikorko/korottomat versiot. ja voi, kun ne korot vielä tekevät jaloistakin niin kauniit...

Jonna kirjoitti...

haluun jo sinne pariisiin!

Tuuli kirjoitti...

jonna: ei enää pitkään tarvitse odottaa beibi, Paris and I are getting all ready for you...=)Hehhehee, ootko varoittanut Nikkeä, että saatat tuoda kotiin uuden vaatekaapillisen verran kamaa?

Jonna kirjoitti...

tuuli: mä luulen, että se tuntee mut sen verran hyvin, että tajuaa raivata omat vaattensa vaikka kellariin mun matkan aikana;)

Anonyymi kirjoitti...

Noi mustat Redoutin alennetut kyllä alko melkein himottamaan.. ihan kuin minä korkoja käyttäisin. Tai ihan kuin siellä enää olis mun kokoja.

Ja minä voisin poikkiksen seurassakin käyttää ihan korkojakin, meillä sentään se 20 senttiä pituuseroa. Mutta se onkin epämääräisen melkein-ranskalainen, joten ei lasketa.

Mun kokoiselle ihmiselle tää Napoleonin ja Sarkon maa on ihan mukava, säästyy lyhyyskomplekseilta. Sen sijaan saisivat olla vähän enempilihaisia nämä tytöt täällä, oma koko 40 tuntuu ihan valtaisalta.

Anonyymi kirjoitti...

Ainiin, unohdin todeta, että ei niitä korkoja aina kannata kadehtia:
http://www.wafasblog.com/2007/08/26/lenfer-est-pave-de-bonnes-intentions/

Tuuli kirjoitti...

stazzy: oon superhuono ihminen, unohdin kokonaan vastata...kiitos linkistä, aika mahtava=) Kyllä päivä taas parani,...
Tiedän mistä puhut, mun kaverit on kaikki ihan superhoikkia. Ja ne pirulaiset vielä pistää poskeensa suklaata minkä kerkeävät. On se elämä niin väärin=)

riik kirjoitti...

Tuuli, ei se ole vääryyttä, että on olemassa korkeita korkoja. Se on vääryyttä, jos ne korot eivät ole sinun jalassasi;)
t. Riikka